dr hab. inż. Wojciech Lorenc, Politechnika Wrocławska; Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego;
Adres do korespondencji: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W artykule przedstawiono nowe rozwiązania konstrukcyjne mostów z belek walcowanych zamiast blachownic klasycznych oraz nowe mosty, w których wykorzystano połączenie ścinane composite dowels (CD).
Literatura
[1] https://zmid.waw.pl/inwestycje-zmid/realizowane-zadania/marsa-zolnierskaii-etap-przebudowy-ciagu-ulic-1025/#tab-6.
2] http://www.banimex.pl/pl/opole-budowa-mostu-i-kladki-technologicznej-w-ciagu-ul-niemodlinskiej-nad-kanalem-ulgi.
[3] http://www.banimex.pl/pl/lezajsk-przebudowa-mostu-przez-rzeke-san-w-miejscowosci-rzuchow.
[4] Kożuch Maciej,Wojciech Lorenc, Józef Rabiega, Wojciech Ochojski. 2017. Technologia budowy mostu drogowego o rozpiętości przęsła powyżej 50 m z dźwigarów walcowanych. Seminarium Naukowo-Techniczne Wrocławskie Dni Mostowe. Wrocław.
[5] Lorenc Wojciech,Maciej Kożuch. 2016. Innovative design of composite bridges formediumspans based on rolled sections Project PFR338-14 (http://sections. arcelormittal.com/library/steel-research-reports/bridges.html.
[6] LorencWojciech. 2017. Eurokodywteorii i praktyce polskiego projektanta: Eurokod 4:mosty zespolone. Mosty: przemiany w projektowaniu i technologiach budowy. Seminarium Naukowo-Techniczne Wrocławskie Dni Mostowe.Wrocław.
[7] Lorenc Wojciech, Tomasz Kołakowski,Andrzej Hukowicz,Günther Seidl. 2017. Verbundbrücke bei Elbląg Weiterentwicklung der VFT-WIB-Bauweise. Stahlbau 86, Heft 2.
[8] LorencWojciech. 2017. „Themodel for a general composite section resulting from the introduction of composite dowels”. Steel Construction 10, No. 2.
[9] Seidl Günther, Wojciech Lorenc. 2018. „Innovative Konstruktionen imVerbundbrückenbau mit Verbunddübelleisten”. Stahlbau 87, Heft 6.
Przyjęto do druku: 28.02.2019 r.
Materiały Budowlane 4/2019, strona 66-68 (spis treści >>)