Z Mirosławem Lubarskim – Dyrektorem ds. Marketingu Grupy PSB, rozmawia Krystyna Wiśniewska
Krystyna Wiśniewska: Jak duży jest obecnie rynek handlu materiałami budowlanymi i jaka jest jego struktura?
Mirosław Lubarski: Ten rynek nie jest do końca rozpoznany. Są różne statystyki. Jedni szacują go na przeszło 40 mld zł rocznie, a inni twierdzą, że przekroczył 50 mld zł. Natomiast cechą charakterystyczną jest to, że od wielu lat systematycznie zwiększa się udział w rynku wielkopowierzchniowych marketów z segmentu „dom i ogród”. Corocznie ten kanał sprzedaży detalicznej zabiera 1 ÷ 1,5% rynku hurtowniom budowlanym. Szacuje się, że obecnie oba kanały są porównywalne pod względem wielkości sprzedaży, czyli kanał detaliczny ma ok. 20 mld zł obrotu i kanał hurtowy podobnie.
KW: Jacy są najwięksi gracze w kanale detalicznym?
ML: ...
Materiały Budowlane 4/2019, strona 94-95 (spis treści >>)