logo

e-ISSN 2449-951X
ISSN 0137-2971
Pierwotna wersja - elektroniczna
Pierwotna wersja językowa - angielska

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

Z Mirosławem Lubarskim – Dyrektorem ds. Marketingu Grupy PSB, rozmawia Krystyna Wiśniewska

Krystyna Wiśniewska: Jak duży jest obecnie rynek handlu materiałami budowlanymi i jaka jest jego struktura?

Mirosław Lubarski: Ten rynek nie jest do końca rozpoznany. Są różne statystyki. Jedni szacują go na przeszło 40 mld zł rocznie, a inni twierdzą, że przekroczył 50 mld zł. Natomiast cechą charakterystyczną jest to, że od wielu lat systematycznie zwiększa się udział w rynku wielkopowierzchniowych marketów z segmentu „dom i ogród”. Corocznie ten kanał sprzedaży detalicznej zabiera 1 ÷ 1,5% rynku hurtowniom budowlanym. Szacuje się, że obecnie oba kanały są porównywalne pod względem wielkości sprzedaży, czyli kanał detaliczny ma ok. 20 mld zł obrotu i kanał hurtowy podobnie.

KW: Jacy są najwięksi gracze w kanale detalicznym? 

ML: ...

Zobacz więcej >>

Materiały Budowlane 4/2019, strona 94-95 (spis treści >>)