mgr Janusz Kobylarz
Sprzedaż produkcji budowlano-montażowej zrealizowana w lutym br. na terenie kraju w przedsiębiorstwach budowlanych o liczbie pracujących 10 i więcej osób była większa (w cenach stałych) o 21,2% niż przed rokiem, kiedy notowano spadek o 16,9% (tabela 1). Większa była zarówno sprzedaż robot o charakterze remontowym– o 32,5%, jak i robot inwestycyjnych – o 13,8%(w lutym 2021 r. spadek odpowiednio o 7,7% i o 21,9 %). Lepsze wyniki w sprzedaży produkcji odnotowano we wszystkich działach budownictwa, przy czym w największym stopniu w jednostkach zajmujących się głównie wznoszeniem budynków – o 38,7% (spadek przed rokiem o 24,1%), natomiast w przedsiębiorstwach, których podstawowym rodzajem działalności jest wykonywanie specjalistycznych robót budowlanych o 22,2%(wobec spadku przed rokiem o 13,1%), a w firmach specjalizujących się w budowie obiektów inżynierii lądowej i wodnej o 2,9% (przy wzroście w lutym ub. roku o 11,9%).
Materiały Budowlane 04/2022, strona 118-119 (spis treści >>)