dr hab. inż. Jadwiga Fangrat, prof. ITB, Instytut Techniki Budowlanej; Lider Grupy Roboczej ds. standaryzacji i certyfikacji
mgr inż. Małgorzata Głowacz, Instytut Techniki Budowlanej; Animator Grupy Roboczej ds. standaryzacji i certyfikacji
prof. dr hab. inż. Jerzy Hoła, Politechnika Wrocławska; Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego; Lider Grupy Roboczej ds. barier edukacyjnych i zaangażowania pracodawców w proces kształcenia kadr dla budownictwa
prof. dr hab. inż. Leonard Runkiewicz, Instytut Techniki Budowlanej; Wiceprzewodniczący Sektorowej Rady ds. Kompetencji w Budownictwie
Adres do korespondencji: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Sektor budowlany, w porównaniu z innymi sektorami dotkniętymi pandemią Covid-19, nie odczuł spadku i zapotrzebowania na swoje usługi, a w przypadku prac wykończeniowych wręcz uległo ono zwiększeniu, gdyż ludzie zamknięci w domach wykorzystywali czas izolacji m.in. na prace remontowe, przebudowy i rozbudowy [1]. Firmy budowlane kontynuowały więc swoją działalność bez znacznych przestojów.
Literatura
[1] Dane uzyskane podczas XVIII posiedzenia Grupy roboczej ds. standaryzacjii i certyfikacji (8.03.2022 r.).
[2] Barometr zawodów 2022 r., https://barometrzawodow.pl/modul/publikacje? publication=national&year=2022.
[3] https://www.wielkiebudowanie. pl/go. live. php/PL-H716/oferty-pracy/rynek- -pracy-w-budownictwie/rynek-pracy-w-budownictwie. html.
[4] Fangrat J, Głowacz M. Realizacja zadań Sektorowej Rady ds. Kompetencji w Budownictwie. Materiały Budowlane. 2018; 9: 100 – 103.
[5] Fangrat J,GłowaczM, PodhoreckiA, Runkiewicz L.Dwa lata działalności SektorowejRadyds. KompetencjiwBudownictwie.MateriałyBudowlane.2019;9:77 – 81.
[6] Fangrat J, Głowacz M, Runkiewicz L. Kompetentne współdziałanie – Sektorowa Rada ds. Kompetencji w Budownictwie. Builder. 2019; 10: 24 – 25.
[7] Fangrat J, Głowacz M, Runkiewicz L, Wall S. Wybrane metody badawcze do określenia warunków certyfikacji i walidacji wyrobów budowlanych oraz programu kształcenia kompetencji w budownictwie. Materiały Budowlane. 2020; 12: 60 – 61.
[8] Obwieszczenie Ministra Edukacji i Nauki z 28 stycznia 2022 r. w sprawie prognozy zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy.
[9] Hoła J. Bariery edukacyjne w budownictwie. Materiały Budowlane. 2021; 2: 44 – 45.
Materiały Budowlane 05/2022, strona 66-67 (spis treści >>)