dr inż. Krzysztof Traczyński
Zakład Badań Geotechnicznych Geotest; Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Lądowej
Na potrzeby budowy ponad dwudziestokilometrowego odcinka autostrady na południu Polski, na zlecenie GDDKiA została wykonana dokumentacja geologiczno-inżynierska na podstawie zatwierdzonego „Projektu prac geologicznych” i przyjęta przez Ministra Środowiska bez zastrzeżeń. Przewidziano wykonanie otworów badawczych w rozstawie ok. 100 m, sondowań statycznych CPT oraz badań laboratoryjnych. Do dokumentacji geologiczno-inżynierskiej załączono mapę warunków geologiczno-inżynierskich z określonym zasięgiem występowania poszczególnych grup nośności podłoża. Cała trasa przebiegu autostrady została zaliczona do grupy G1 ÷ G4. Niewielkie odcinki występowania przypowierzchniowych warstw gruntów organicznych zakwalifikowano do wymiany na grunty piaszczyste.