dr hab. inż. Adam Wysokowski, prof. Uniwersytet Zielonogórski,Wydział Budownictwa,Architektury i Inżynierii Środowiska
Autor do korespondencji e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
DOI: 10.15199/33.2015.11.71
Jak wiadomo, obecnie w Unii Europejskiej notuje się intensywny rozwój infrastruktury transportowej i związanych z nią gałęzi przemysłu.Dotyczy tom.in. budowy nowych dróg, ich przebudowy, a także utrzymania z uwzględnieniem coraz większych potrzeb użytkowników. Przy zrównoważonym rozwoju infrastruktury komunikacyjnej nie da się pominąć również zagadnień ekologicznych [2, 4].W obecnej sytuacji gospodarczej Europy konieczne jest wprowadzenie innowacji dotyczących infrastruktury drogowej, w celu zmniejszenia wszystkich kosztów (budowa, eksploatacja itp.), bez pogorszenia jej jakości.
Literatura :
[1] Adesiyun A. Wysokowski A. NR2CWorkshop-Poland.Workshop for road transportation innovation. Żmigród, Poland, November 2005 r.
[2]WysokowskiA. Infrastruktura komunikacyjna jako jeden z priorytetów rozwojowych w nowej perspektywie. Polska w Unii Europejskiej: gospodarka – energetyka – region, s. 67—81. DomWydaw. ELIPSA,Warszawa 2014 r.
[3] FEHRL Nowa Koncepcja Budowy Dróg – Wizja 2040. Projekt NR2C – projekt realizowany w ramach 6 Programu Ramowego Unii Europejskiej.
[4] Materiał informacyjny dotyczący Programowania Nowej Perspektywy Finansowej 2014 – 2020, z uwzględnieniem priorytetów Ministerstwa Gospodarki. Ministerstwo Gospodarki. Departament Strategii i Analiz. Warszawa 2014 r.
[5] http://www.ncbr.gov.pl, http://infravation.net
Otrzymano: 19.08.2015 r.
Materiały Budowlane 11/2015, str. 232-233(spis treści >>)