mgr inż. Mariusz Maltazar GONAR-Systems International
Autor do korespondencji e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
DOI: 10.15199/33.2016.04.15
Budowa Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego to sygnał, że Port Gdański przeżywa kolejną fazę intensywnego rozwoju, stając się ważnym punktem na mapie morskiego transportu międzynarodowego i jedynym tego typu obiektem w rejonie Morza Bałtyckiego. Nowe 650-metrowe nabrzeże usytuowane między pirsem rudowym a istniejącym terminalem DCT (1), przyjmie statki o zanurzeniu do 17 m i zwiększy możliwości przeładunkowe terminalu z 1,25 do 4 mln TEU rocznie. 21 – 24 sierpnia 2016 r. przy wybrzeżu nowo budowanego terminalu kontenerowego DCT2 Gdańsk ma zacumować, podczas swego dziewiczego rejsu, największy kontenerowiec świata Maersk Line AE10. Przyjęcie i obsłużenie kolosa o pojemności 18 270 TEU zapewni siedem dźwigów nabrzeżnych klasy Super-Post-Panamax.
Otrzymano: 09.03.2016 r.
Materiały Budowlane 04/2016, str 58 (spis treści >>)