logo

e-ISSN 2449-951X
ISSN 0137-2971
Pierwotna wersja - elektroniczna
Pierwotna wersja językowa - angielska

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

dr inż. Radosław Mazurkiewicz Politechnika Wrocławska,Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego
mgr inż. Dawid Dziekoń DPNIK DOLKOM Sp. z o.o.

Autor do korespondencji e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

DOI: 10.15199/33.2016.06.53

Modernizacja infrastruktury kolejowej połączona jest najczęściej z zamykaniem dla ruchu torów szlakowych i z dużymi problemami w utrzymaniu ruchu kolejowego na przebudowywanych odcinkach linii.W przypadku punktów węzłowych sieci o złożonej geometrii układu torowego, zapewnienie przejezdności staje się poważnym problemem organizacyjnym. W artykule podano przykład organizacji ruchu kolejowego w czasie modernizacji posterunku odgałęźnego Wrocław Grabiszyn, realizowanej w latach 2014 – 2015. Przedstawiono zakres prac wykonanych w poszczególnych fazach przebudowy oraz przyjętą w każdej z nich organizację ruchu kolejowego.

Słowa kluczowe: posterunek odgałęźny Grabiszyn,modernizacja infrastruktury, fazowanie robót, zamknięcie toru.

* * *

Problems of traffic maintenance during modernizations of railway buildings for example of Wrocław Grabiszyn branch-off point

The modernization of the railway infrastructure is connected with the closing main tracks for traffic and with big problems of keeping the railway traffic on the reconstructed sections of railway lines. For nodes of the network of the complex geometry of the track system, ensurance the operability becomes a serious and complex problem of organization. The paper is an example of the organization of rail traffic during the modernization of the Grabiszyn branch-off point, realized in 2014-2015. The work done in different phases of reconstruction and the organization of railway traffic adopted in each of them were presented.

Keywords: Grabiszyn branch-off point, modernization of infrastructure, phasing of works, closing track.

Literatura :

[1] Ogólnopolska baza kolejowa: http://www.bazakolejowa.pl/ (dostęp:15.03.2016 r.).
[2] Baza danych kolejowych: http://semafor.prv.pl/ (dostęp: 15.03.2016 r.).
[3] Jędra Magdalena, Dawid Dziekoń, Paweł Żygadło. 2015. „Modernizacja linii kolejowej E59 na posterunku odgałęźnym Wrocław Grabiszyn”. Przegląd Komunikacyjny (7): 16 – 17.
[4] Wojciechowski Grzegorz. 2014. „Przebudowa układówtorowych nr 271 w obrębie Wrocławskiego Węzła Kolejowego”. Przegląd Komunikacyjny (1): 21 – 26.

Otrzymano: 15.04.2016 r.

Przeczytaj cały artykuł >>

 

Materiały Budowlane 06/2016, str 122-124 (spis treści >>)