mgr inż. Agata Brzezińska Mosty Gdańsk Sp. z o.o.
mgr inż. Adam Nadolny Mosty Gdańsk Sp. z o.o.
mgr inż. Krystian Majocha Mosty Gdańsk Sp. z o.o.
dr inż. Mikołaj Miśkiewicz Politechnika Gdańska, Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska
Autor do korespondencji e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
DOI: 10.15199/33.2016.11.65
Artykuł dotyczy projektu oraz analiz obliczeniowych wykonanych dla kładki dla pieszych przez rzekę Motława w Gdańsku. Na podstawie zwycięskiej koncepcji ogłoszonego w 2012 roku przez miasto Gdańsk konkursu zgłoszonej przez słoweńskie biuro PONTING zespół MOSTY GDAŃSK opracował projekt budowlany i wykonawczy konstrukcji. Wykonano zaawansowane statyczne i dynamiczne obliczenia. Ich celem było jak najlepsze odzwierciedlenie pracy konstrukcji w odniesieniu do warunków pracy oraz optymalne dobranie przekrojów poprzecznych poszczególnych elementów konstrukcyjnych.
Słowa kluczowe: kładka dla pieszych, dynamika,MES,Motława.
* * *
The design and computational analysis of footbridge over Motława river in Gdańsk
The article concerns the design and computational analysis carried out for a footbridge over the Motława river in Gdansk.On the basis of thewinning concept of contest announced in 2012 by the city of Gdańsk developed by the Slovenian company PONTING the design team of MOSTY GDAŃSK developed building permit and detail design.Advanced static and dynamic analysis were performed. Their goal was to reflect the real structure work as good as possible and to choose the optimal cross sections of structural elements.
Keywords: footbridge, structure dynamics, FEM, Motława.
Literatura
[1] Dokumentacja koncepcyjna zwodzonej kładki dla pieszych przez rz. Motławę w Gdańsku. PONTING, 2012.
[2] Dokumentacja projektowa zwodzonej kładki dla pieszych przez rzekę Motławę w Gdańsku. Mosty Gdańsk sp. z o.o., 2014.
[3] PN-85/S-10030 Obiektymostowe. Obciążenia.
[4] PN-82/S-10052 Obiekty mostowe. Konstrukcje stalowe. Projektowanie.
[5] PN-EN 1990:2004/A1:2008, Eurokod – Podstawy projektowania konstrukcji
[6] SÉTRA/AFGC, Footbridges.Assessment of vibrational behaviour of footbridges under pedestrian loading, 2006.
[7] Urząd Miejski w Gdańsku, Wydział Urbanistyki, Architektury i Ochrony Zabytków, Referat Planów i Marketingu. Regulamin konkursu na opracowanie koncepcji architektonicznotechnicznej zwodzonej kładki dla pieszych przez rzekę Motławę na wyspę Ołowiankę. Część A. Wymagania konkursowe. Gdańsk 2012.
[8] Wilde Krzysztof, Mikołaj Miśkiewicz, Łukasz Pyrzowski, Jacek Chróścielewski, Adam Nadolny. 2014. Most im. gen. Grota- -Roweckiego w Warszawie – analizy pomostu techniką ,,trepanacji”. XXIVWspółczesne metody budowy, wzmacniania i przebudowy mostów. Poznań – Rosnówko.
[9] Ziopaja K. 2013. Inżynierskie ujęcie analizy dynamicznej kładek dla pieszych wg PN-EN. Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej Nr 16.
Otrzymano : 12.04.2016 r.
Materiały Budowlane 11/2016, str. 156-158 (spis treści >>)