Kamil Stolarski, radca prawny
Partner w SMW Legal Stolarski, Majewski i Współpracownicy Kancelaria Radców Prawnych Sp.p.
DOI: 10.15199/33.2018.03.34
Wszystko to, co związane jest z openBIM, wpisuje się w wymagania, jakie przed zamawiającym publicznym stawia europejskie i polskie prawo. Przede wszystkim dotyczy to prawa zamówień publicznych, które reguluje proces udzielania zamówień na podstawie otwartych standardów, transparentności i zapewnienia uczciwej konkurencji. Właściwie można pokusić się o stwierdzenie, że europejskie i polskie prawo zamówień publicznych wymaga realizacji idei openBIM. Na poziomie europejskim kwestie sposobu udzielania zamówień publicznych regulują dwie dyrektywy:
- 2014/24/UE z 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych, uchylająca dyrektywę 2004/18/WE (Dz. U. UE. L z 2014 r., nr 94, s. 65, ze zm.; tzw. Dyrektywa Klasyczna);
- 2014/25/UE z 26 lutego 2014 r. w sprawie udzielania zamówień publicznych przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych, uchylająca dyrektywę 2004/17/WE (Dz.U. UE. L z 20 14 r., nr 94, s. 243, ze zm.).
Materiały Budowlane 03/2018, str. 84-84 (spis treści >>)