dr hab. inż. Krzysztof Żółtowski, prof. PG, Politechnika Gdańska, Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska
dr inż. Tomasz Romaszkiewicz, Politechnika Gdańska, Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska
Autor do korespondencji: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
DOI: 10.15199/33.2015.02.01
W artykule przedstawiono analizy przeprowadzone dla wiaduktu WK-15 Pomorskiej Kolei Metropolitalnej wykonanego w technologii łuków prefabrykowanych przykrytych gruntem (system TechSpan). W celu weryfikacji obliczeń numerycznych wykonano próbne obciążenie konstrukcji. Przedstawiono wyniki pomiarów naprężeń i przemieszczeń konstrukcji. Odniesiono się krytycznie do zastosowanego modelu obliczeniowego.
Słowa kluczowe: wiadukt kolejowy, betonowo-gruntowa konstrukcja łukowa.
* * *
Capacity of soil-concrete arch construction of prefabricated viaduct in relation to numerical analysis and test load
The paper presents analysis made for viaduct WK-15 of PomeranianMetropolitan Railway line. Viaduct was designed as precast concrete arch sunk in the ground (TechSpan system). To verify numerical calculations, the test load was realized. The results of stress and displacements measurements are presented in relation to theoretical analysis.
Keywords: railway viaduct, soil-concrete arch construction.
Materiały Budowlane 2/2015, s. 3 - 5 (spis treści >>)