dr hab. inż. Mirosław Kosiorek, prof. Politechniki Warszawskiej, inż Ryszard Małolepszy
Dworzec kolejowy Łódź Fabryczna to duże przedsięwzięcie inwestycyjne obejmujące dworzec kolejowy, dworzec autobusowy, parkingi, przebudowę infrastruktury i układu drogowego wraz z tunelem kolejowym (schemat dworca mżzna obejrzeć na stronie internetowej: http://www.dworzec.lodz.pl/pl/news/pokaz/4050/dworzecjakfalującawstęga).
Ogólna koncepcja zapewnienia bezpieczeństwa pożarowego dworca Łódź Fabryczna
Perony oraz hol dworcowy i Galeria tworzą jedną strefę pożarową ZL I (częściowo ZL III) o powierzchni ok. 48 tys. m2 (powierzchnia dopuszczalna 2500 m2; tryskacze – z wyjątkiem peronów i oddymianie 6250 m2). Pomieszczenia techniczne należy wydzielić jako odrębne strefy pożarowe. W przypadku garażu samochodów osobowych, zgodnie z § 277, ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r., dopuszczalna powierzchnia strefy pożarowej wynosi 5000 m2. Zastosowanie stałych urządzeń gaśniczych wodnych pozwala na zwiększenie tej strefy pożarowej do 10 000 m2. Poza podziałem na strefy pożarowe zostaną wydzielone inne pomieszczenia i kondygnacje zgodnie z wymaganiami podanymi w ww. rozporządzeniu.