mgr inż. Filip Wolski, BBV Systems Sp. z o.o.
Obiekt WD-1 został zrealizowany w ramach inwestycji tzw. Trasy Słowackiego, która stanowi jedno z największych przedsięwzięć drogowych w historii Gdańska o szacunkowym koszcie 1,29 mld zł. Obiekt WD-1 jest czteroprzęsłowy, ma konstrukcję skrzynkową, betonową sprężoną, z przęsłem głównym podwieszonym do stalowego łuku. Szerokość obiektu jest zmienna i wynosi od 22,56 m do 30,56 m, a łączna długość to 261 m (więcej na str. 36 – 37). W konstrukcji obiektu zastosowano bogaty asortyment systemów sprężenia,m.in. wewnętrzne systemy sprężania z przyczepnością BBV L9 oraz BBV L22, system zewnętrznego sprężania BBV L19E oraz system sprężania za pomocą jednolinowych kabli w indywidualnej osłonie BBV L01.
Materiały Budowlane 7/2013, strona 38 (spis treści >>)