logo

e-ISSN 2449-951X
ISSN 0137-2971
Pierwotna wersja - elektroniczna
Pierwotna wersja językowa - angielska

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

Na skutek przyjętej przez rząd strategii rozwoju się ci kolejowej, mającej na celu zwiększenie prędkości na liniach konwencjonalnych do 200 km/h dla ta -boru konwencjonalne go i 250 km/h dla taboru z wychylnym pudłem, niezbędne stało się opracowanie szczegółowych warunków technicznych dla modernizacji lub budowy linii kolejowych [Stan dardy Techniczne – szczegółowe warunki techniczne dla modernizacji lub budowy linii kolejowych do prędkości v ≤ 200km/h (dla taboru konwencjonalne go)/250km/h (dla ta boru z wychylnym pudłem), PKP PLK S.A., Warszawa2009 r.], dostosowanych do tych wymagań.

Zadanie to zlecono konsorcjum koordynowanemu przez Instytut Kolejnictwa. Dział dotyczący obiektów inżynieryjnych był realizowany przez specjalny zespół w Instytucie Badawczym Dróg i Mostów w Warszawie. Zakłada się, że docelowe prędkości maksymalne na poszczególnych liniach kolejowych będą wynikały z pełnionych przez te linie zadań w ramach sieci kolejowej.

Zamów dostęp do artykułu >>