Jacek Matyga – inżynier budowy; Mota-Engil Polska S.A.: Przetarg na budowę mostu wygraliśmy we wrześniu 2008 r., zamykając kontrakt kwotą ok. 41mln brutto. Plac budowy został nam przekazany 15 grudnia 2008 r., a termin zakończenia budowy wyznaczono na 15 czerwca 2010 r. Kontrakt przebiega zgodnie z planem. Ja odpowiadam za organizację prac na odcinku mostowym. Planując harmonogram budowy, od początku zdawaliśmy sobie sprawę z trudności, jakie przed nami stoją. Pierwsza z nich i największa to budowa pylonu mostu. Ze względu na wysokość pylonu (50 m) most jest w czołówce tego typu obiektów w Polsce. Od dołu do góry zmieniają się gabaryty ramion pylonu i ich przekrój nie jest prostoliniowy.
100 punktów za artykuły naukowe!
Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.