1 i 2 marca br., na terenie Targów Kielce, odbyły się 21.Targi Grupy PSB. Z powodu pandemii wcześniejsze dwie edycje zorganizowano w formie online. Targi PSB stanowią swoisty barometr nastrojów u progu sezonu budowlanego.
W tym roku na przedstawicieli 350 partnerów PSB czekało ok. 280 wystawców – kontraktowych dostawców Grupy. Przy negocjacyjnych stołach zasiadło ponad 4 tys. osób, które zawarły ok. 14 tys. kontraktów na kwotę 396 mln zł. Wynika z tego, że przeciętny wystawca wyjechał z Kielc z portfelem zamówień na kwotę 1,4 mln zł, a przeciętny partner na kwotę 1,1 mln zł (w 2022 r. było to odpowiednio 1,35 i 0,85 mln zł). Należy pamiętać, że zawarte transakcje są wstępnymi deklaracjami zakupów i dopiero nadchodzące miesiące odzwierciedlą skalę popytu na materiały budowlane i rzeczywisty stan rynku.
Podczas targów Grupa PSB uroczyście obchodziła jubileusz 25-lecia funkcjonowania na rynku krajowym. Z tej okazji najwięksi partnerzy sieci i dostawcy otrzymali okolicznościowe statuetki w uznaniu ich wkładu w rozwój Grupy. Odbyła się również premiera filmu przygotowanego z okazji jubileuszu PSB. Gwiazdą wieczoru była Anna Wyszkoni.
Targom towarzyszyła konferencja prasowa z udziałem nowego Zarządu Grupy PSB: Piotra Koziny – Dyrektora Zarządu, Anny Kaminskiej – Członka Zarządu oraz Jacka Kowala – Członka Zarządu, którzy zaprezentowali m.in. pozycję Grupy PSB na rynku, nową strategię na lata 2023 – 2025 oraz perspektywy na 2023 r.
Marzena Mysior-Syczuk
Główny Koordynator ds. Public Relations
Grupa PSB Handel S.A.