logo

e-ISSN 2449-951X
ISSN 0137-2971
Pierwotna wersja - elektroniczna
Pierwotna wersja językowa - angielska

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

Grunt zbrojony Freyssisol

Gdy Henri Vidal wynalazł i odkrył zalety gruntu zbrojonego prawie 50 lat temu, nikt nie przypuszczał, że technologia odniesie tak ogromny sukces na całym świecie. Obecnie to całkowicie rozpoznawalna i jedna z głównych innowacyjnych technologii w dziedzinie inżynierii lądowej i wodnej. W ostatnich 30 latach Grupa Terre Armee International znacznie poszerzyła obszar jej stosowania poza inżynierią drogową, prezentując jej zalety winnych dziedzinach budownictwa. Konstrukcje towarzyszące projektom kolejowym były i są projektowane od 1973 r. przez sieć firm tworzących Grupę TAI na pięciu kontynentach.

 

 

Image

Zamów dostęp do artykułu >>

Konstrukcje wsporcze kolejowej sieci trakcyjnej

Stosowane obecnie metody obliczeń konstrukcji wsporczych kolejowej sieci trakcyjnej nie są więc w pełni adekwatne do stawianych przed nimi zadań. Szczególnie istotne jest uwzględnienie czynników mających wpływ na odkształcenia konstrukcji, które są zazwyczaj pomijane w obliczeniach, a w rozpatrywanym przypadku, ze względu na szczególne znaczenie Stanu Granicznego Użytkowania, mogą mieć istotny wpływ na bezpieczeństwo eksploatacji.

Czytaj więcej...

Wymagania dotyczące projektowanych i modernizowanych obiektów inżynieryjnych

Na skutek przyjętej przez rząd strategii rozwoju się ci kolejowej, mającej na celu zwiększenie prędkości na liniach konwencjonalnych do 200 km/h dla ta -boru konwencjonalne go i 250 km/h dla taboru z wychylnym pudłem, niezbędne stało się opracowanie szczegółowych warunków technicznych dla modernizacji lub budowy linii kolejowych [Stan dardy Techniczne – szczegółowe warunki techniczne dla modernizacji lub budowy linii kolejowych do prędkości v ≤ 200km/h (dla taboru konwencjonalne go)/250km/h (dla ta boru z wychylnym pudłem), PKP PLK S.A., Warszawa2009 r.], dostosowanych do tych wymagań.

Czytaj więcej...