Ewelina Kowałko: Grupa VISTA L(GV), rozszerzyła usługi o generalne wykonawstwo i już realizuje inwestycje w tej formule. Proszę krótko je scharakteryzować.
Ryszard Matyka: Jako generalny wykonawca intensywnie uczestniczymy w przetargach publicznych dotyczących krajowej infrastruktury drogowej i kolejowej od 2013 r.W 2015 r. zakończyliśmy przebudowę mostu kolejowego na Warcie w Poznaniu, którą realizowaliśmy w formule generalnego wykonawstwa dla PKP. To początek naszej własnej drogi w zakresie infrastruktury kolejowej, pozwalającej uzyskiwać lepsze marże niż w przypadku działalności podwykonawczej. Kontynuacją tej strategii jest remont kolejowego mostu Gdańskiego w Warszawie, który obecnie znajduje się w końcowej fazie realizacji. W 2015 r. rozpoczęliśmy m.in. rozbiórkę starego i budowę nowego wiaduktu nad linią PKP w ciągu drogi krajowej nr 22 k. Elbląga. W marcu br. podpisaliśmy umowę z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Krakowie na budowę ponad dwukilometrowej obwodnicy miasta Skawiny wraz z 400 m estakadą. Kolejny ciekawy projekt to m.in. budowa kładki dla pieszych w Radomiu dla Zarządu Dróg Miejskich.
Materiały Budowlane 04/2016, str 36 (spis treści >>)