mgr inż. Krzysztof Marcinczak Politechnika Wrocławska,Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego
dr inż. Sławomir Rowiński Politechnika Wrocławska,Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego
Autor do korespondencji e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
DOI: 10.15199/33.2016.05.49
W artykule przedstawiono wpływ styku szyn podsuwnicowych na wartość lokalnych naprężeń ściskających w środniku. Zaprezentowano analizy numeryczne i porównano wyniki uzyskanych wartości naprężeń z sytuacją przejazdu koła suwnicy po szynie ciągłej.
Słowa kluczowe: konstrukcja stalowa, belka podsuwnicowa, analiza numeryczna.
* * *
Numerical analysis of the influence of contact rails on the local value of compressive stresses in the webs of steel crane beams
The paper presents the influence of applied contact crane rails on the value of local compressive stresses in the web. Numerical analysiswere comparedwith the value of local stresses in situation where the crane wheel is moving on the continuous rail.
Keywords: steel structure, crane beam, numerical analysis.
Literatura
[1] AbaqusOnlineDocumentation: Version 6.14.
[2] Kurzawa Zdzisław. 2012. Stalowe konstrukcje prętowe. Część I. Hale przemysłowe oraz obiekty użyteczności publicznej. Poznań. Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej.
[3] Matysiak Antoni. 1994. Budownictwo stalowe. Belki podsuwnicowe. Estakady.Warszawa. Wydawnictwo Naukowe PWN.
[4] PN-B-03200:1990 Konstrukcje stalowe. Obliczenia i projektowanie.
[5] PN-EN 1993-6:2009 – Eurokod 3: Projektowanie konstrukcji stalowych, cz. 6 – Konstrukcje wsporcze dźwignic.
[6] Rykaluk Kazimierz, Eugeniusz Hotała. 2014. „Inicjowanie pęknięć zmęczeniowych w blachownicowych belkach podsuwnicowych”. Materiały Budowlane 501(5): 84 ÷ 86.
[7] Żmuda Jan. 2013.Konstrukcje wsporcze dźwignic. Warszawa.Wydawnictwo Naukowe PWN.
Otrzymano: 10.03.2016 r.
Materiały Budowlane 05/2016, str. 103-104 (spis treści >>)