mgr inż. Urszula Tomczak Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Lądowej
mgr inż. Michał Zorzycki Soletanche Polska Sp. z o.o.
Adres do korespondencji: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
DOI: 10.15199/33.2017.02.02
W centrum Łodzi zaprojektowano i zmodernizowano jednopoziomową, bardzo intensywnie obciążoną ruchem ulicę, tworząc nowoczesny dwupoziomowy układ drogowy. W poziomie terenu pozostawiono jedynie ruch tramwajowy oraz lokalny, a poniżej niego przewidziano ruch tranzytowy samochodów i autobusów.
Literatura
[1] Dokumentacja geologiczno-inżynierska określająca warunki geologiczno-inżynierskie na potrzeby projektu wykonawczego rozbudowy i modernizacji trasy tramwajowej w relacji Wschód-Zachód w Łodzi. 2013. Geoteko Projekty i Konsultacje Geotechniczne Sp. z o.o.
[2] Mitew-Czajewska Monika,Anna Siemińska-Lewandowska. 2005. „Analiza ściany oporowej wg EN 1997-1:2004 Eurocode 7”. Inżynieria i Budownictwo 3. Warszawa.
[3] Siemińska-Lewandowska Anna. 2006. „Analiza obliczeniowa ściany szczelinowej w świetle normy EN 1997-1:2004 Eurocode 7”. Inżynieria i Budownictwo 6. Warszawa.
[4] Tomczak M. 2015. Operat geodezyjny – monitoring pionowości ścian szczelinowych. Dokumentacja budowy powykonawcza. Łódź.
[5] Tomczak Urszula, P. Łysiak. 2014. Projekt budowlany ścian szczelinowych dla rozbudowy i modernizacji trasy tramwaju w relacji Wschód – Zachód w Łodzi. Soletanche Polska Sp. z o.o., Warszawa.
Otrzymano: 1.01.2017 r
Materiały Budowlane 2/2017, str. 12-13 (spis treści >>)