dr inż. Władysław Ryżyński, Biuro Usług Inżynierskich Białysto
Autor do korespondencji e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
DOI: 10.15199/33.2017.04.13
Pozytywne doświadczenia w aspekcie trwałości, łatwości wykonania i napraw oraz stosunkowo niewielkie koszty budowy i utrzymania nawierzchni betonowych w porównaniu z innymi rodzajami [6]skłaniają inwestorów do wyboru tej technologii m.in. na drogi lokalne [3, 7, 8]. ...
Literatura
[1] Beton według normy PN-EN 206-1 – komentarz, praca zbiorowa pod kier. prof. L. Czarneckiego. 2004. Polski Cement Sp. z o.o. Kraków.
[2] Delate N. 2014. Concrete Pavement Design, Construction and Performance. CRC Press.
[3] Gruszczyński Maciej. 2016. „Beton wałowany – szansą na tanie i trwałe drogi lokalne”. Przegląd Budowlany (1): 24 – 28.
[4] Guide to Roller-Compacted Concrete Pavements. 2014. Reported by ACI Committee 327. Raport ACI 327R-14.
[5] Report on Roller-Compacted Concrete Pavements. 1995. ACI Committee 325, American Concrete Institute.
[6] Szydło Antoni. 2004. Nawierzchnie drogowe z betonu cementowego. Polski Cement Sp. z o. o., Kraków.
[7] Szydło Antoni, Piotr Mackiewicz. 2005. Nawierzchnie betonowe na drogach gminnych. Polski Cement Sp. z o.o. Kraków.
[8] Wojciechowski Piotr, Konrad Harat. 2012. „Nawierzchnia drogowa z betonu wałowanego”. Inżynier Budownictwa (2/3): 36 – 40.
Otrzymano: 01.03.2017 r
Materiały Budowlane 4/2017, str. 70-71 (spis treści >>)