dr inż. Krzysztof Błażejowski
mgr inż. Marta Wójcik-Wiśniewska
W ostatnich latach prowadzonych jest bardzo wiele programów i inicjatyw wspierających innowacyjne budownictwo. Trend na innowacyjność obserwujemy m.in. w Stanach Zjednoczonych i krajach europejskich, w tym również w Polsce. ...
DOI: 10.15199/33.2017.04.15
Literatura
[1] AASHTO TP 70: Standard Method of Test for Multiple Stress Creep Recovery (MSCR) Test of Asphalt Binder Using a Dynamic Shear Rheometer (DSR).
[2] ASTM D7405: Standard Test Method for Multiple Stress Creep and Recovery (MSCR) of Asphalt Binder Using a Dynamic Shear Rheometer.
[3] Błażejowski Krzysztof, Marta Wójcik-Wiśniewska. 2016. „Nowe rozwiązania materiałowe podnoszące trwałość nawierzchni asfaltowych”. Drogownictwo 3/2016.
[4] Błażejowski Krzysztof, Marta Wójcik-Wiśniewska. 2015. „Highly modified bitumen in perpetual pavements”. Asfaltove Vozovky Conference, Czech Republic.
[5] Błażejowski Krzysztof, Marta Wójcik-Wiśniewska. 2017. Bitumen Handbook 2017. ORLEN Asfalt.
[6] Błażejowski Krzysztof, Jacek Olszacki, Hubert Peciakowski. 2014/2015. „Asfalty wysokomodyfikowane ORBITON HiMA”. Poradnik stosowania. ORLEN Asfalt.
[7] Błażejowski Krzysztof, Marta Wójcik-Wiśniewska. „Bitumen production. Research and Development in ORLEN Asfalt”. Presentation in Azuga seminar. Romania.
[8] EN 12697-44 Mieszanki mineralno-asfaltowe – Metody badań mieszanek mineralno-asfaltowych na gorąco – Część 44: Propagacja pęknięcia w badaniu zginania próbki półwalcowej.
[9] Gardziejczyk Władysław. 2014. „Cicha nawierzchnia drogowa jako sposób na ograniczenie poziomu hałasu od ruchu samochodowego”. Inżynieria Ekologiczna (40): 65 – 73.
[10] Kluttz R., J. Richard Willis, Andre Molenaar, Tom Scarpas, Erik Scholten. 2012. „Fatigue Performance of Highly Modified Asphalt Mixtures in Laboratory and Field Environment”. 7th RILEM International Conference on Cracking in Pavements.
[11] Kluttz R. Q., A. A. A. Molenaar, M. F. C. van de Ven, M. R. Poot, X. Liu, A. Scarpas and E. J. Scholten. 2009. Modified Base Courses for Reduced Pavement Thickness and Improved Longevity. Proceedings of the International Conference on Perpetual Pavement, Columbus, OH.
[12] Kluttz R. Q., E. Jellema, M. F. Woldekidan and M. Huurman. 2013. Highly Modified Bitumen for Prevention of Winter Damage in OGFCs, Am Soc. Civil E.
[13] PN-EN 12697-24 Mieszanki mineralno-asfaltowe – Metody badań mieszanek mineralno-asfaltowych na gorąco – Część 24: Odporność na zmęczenie.
[14] PN-EN 12697-22+A1:2008 – Mieszanki mineralno-asfaltowe – Metody badań mieszanek mineralno-asfaltowych na gorąco – Część 22: Koleinowanie.
[15] Timm D., M. Robbins and R. Kluttz. 2011. „Full-Scale Structural Characterization of a Highly Polymer-Modified Asphalt Pavement”. Proceedings of the 90th Annual Transportation Research Board, Washington, D. C.
[16] Timm D., R. Powell, J. Willis, J. and R. Kluttz. 2012. Pavement Rehabilitation Using High Polymer Asphalt Mix, submitted for the Proc. 91st Annual Transp. Res. Board, Washington, DC.
Otrzymano: 27.03.2017 r.
Materiały Budowlane 4/2017, str. 77-79 (spis treści >>)