logo

e-ISSN 2449-951X
ISSN 0137-2971
Pierwotna wersja - elektroniczna
Pierwotna wersja językowa - angielska

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

dr hab. inż. Piotr Woyciechowski, prof. PW, Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Lądowej
dr inż. Justyna KuziakPolitechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Lądowej 
dr hab. inż. Paweł Łukowski, prof. PW, Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Lądowej 

Autor do korespondencji e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

DOI: 10.15199/33.2017.09.09

W artykule przedstawiono ocenę skuteczności naprawy podłogi, polegającej na odtworzeniu bariery ochronnej przed wnikaniem jonów chlorkowych w głąb podkładu betonowego. Naprawa taka może skutkować znacznym wydłużeniem oczekiwanego czasu użytkowania obiektu, również w sytuacji, gdy jony chlorkowe wniknęły już w beton w okresie poprzedzającym naprawę. Zastosowana metoda stanowi użyteczne narzędzie szacowania skuteczności wykonanej naprawy.

Słowa kluczowe: beton, garaż podziemny, jony chlorkowe, naprawa, podłoga.

* * *

Evaluation of efficiency of repair of the floor in underground parking regarding to protection against chloride ions ingress

The evaluation of efficiency of the parking floor repair has been presented in the paper. The repair consisted in restoring of continuity of the protective layer against the chloride ions ingress. Such repair can result in significant extension of the expected time of exploitation of the object, even if the chlorides have already penetrated the concrete substrate before repairing. The used method is useful tool for the estimation of effectiveness of the performed repair.

Keywords: concrete, chloride ions, floor, repair, underground parking.

Literatura
[1] Czarnecki Lech, Piotr Woyciechowski. 2013. „Prediction of the reinforced concrete structure durability under the risk of carbonation and chloride aggression”. Bulletin of the Polish Academy of Sciences – Technical Sciences 61 (1): 173 – 181.
[2] Gulikers Jan. 2009. „A simplified and practical approach regarding design for durability of reinforced concrete structures based on probabilistic modeling of chloride ingress”. Concrete Repair, Rehabilitation and Retrofitting, Johannesburg: 153 – 154.
[3] Kuziak Justyna, Andrzej Królikowski, Piotr Woyciechowski. 2012. „Stężenie chlorków w betonie a zagrożenie korozją zbrojenia”. Ochrona przed Korozją (6): 286 – 288.
[4] Woyciechowski Piotr, Andrzej Garbacz, Paweł Łukowski, Grzegorz Adamczewski. 2012. „Parkingi podziemne ze stropami z betonowych płyt sprężonych – problemy eksploatacyjne”. Konferencja „Dni Betonu”, Wisła: 1013 – 1025.
[5] Woyciechowski Piotr, Paweł Łukowski, Andrzej Garbacz, Grzegorz Adamczewski. 2013. „Wady stropów z betonowych płyt sprężonych w wielokondygnacyjnych parkingach podziemnych”. Materiały Budowlane (2): 18 – 22.
[6] ZobelHenryk, Przemysław Mossakowski, Marcin Wróbel. 2013. „Wpływ konstrukcji parkingów i garaży wielopoziomowych na stan techniczny ich nawierzchni”. IV Seminarium Naukowo-Techniczne „Podłogi Przemysłowe”. Warszawa. Politechnika Warszawska: 24 – 27.

Otrzymano: 08.08.2017 r.

Przeczytaj cały artykuł >>

Materiały Budowlane 9/2017, str. 38-40 (spis treści >>)