Immerbau - specjalna chemia budowlana (reklama)
Materiały Budowlane 4/2019, strona 65 (spis treści >>)
100 punktów za artykuły naukowe!
Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.
Materiały Budowlane 4/2019, strona 65 (spis treści >>)
mgr Krystyna Szymaniak, Rettenmaier Polska Sp. z o.o.;
Adres do korespondencji: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Większość konstrukcji nawierzchni dróg w Polsce projektowana jest na okres żywotności 20 lat. Jedynie w przypadku autostrad i dróg ekspresowych wynosi on 30 lat. Nie oznacza to jednak, że droga pozostanie w tym czasie w stanie zadowalającym dla użytkowników w sposób „bezobsługowy”. Jak każde urządzenie i obiekt techniczny nawierzchnia wymaga serwisowania jej infrastruktury, czyszczenia i bieżących napraw (fotografia). Zaniedbania w tych dziedzinach skutkują skróceniem żywotności nawierzchni.
Literatura
[1] Judycki J. 2014. Analizy i projektowanie konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych. Warszawa. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności.
[2] „Katalog typowych nawierzchni podatnych i półsztywnych”, opracowany pod kierownictwem Judycki J., na zlecenie GDDKiA, Załącznik do zarządzenia nr 31 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad
z 16.06.2014 r.
Materiały Budowlane 4/2019, strona 49-51 (spis treści >>)
Materiały Budowlane 4/2019, strona 46 (spis treści >>)
Materiały Budowlane 4/2019, strona 45 (spis treści >>)
Rynek budowlany w Polsce przeżywa obecnie kolejną fazę boomu infrastrukturalnego, napędzanego przez projekty współfinansowane z Unii Europejskiej. Na rysunku 1 przedstawiono budownictwo w Polsce w 2017 r. na tle największych rynków budowlanych w Unii Europejskiej. Produkcja budowlana w budownictwie inżynieryjnym zwiększa się w tempie dwucyfrowym, a firmy z sektora, pomimo pewnych trudności, radzą sobie lepiej niż w poprzednich latach.
Materiały Budowlane 4/2019, strona 42-44 (spis treści >>)
Materiały Budowlane 4/2019, strona 41 (spis treści >>)
mgr inż. Paweł Roehrych, Consolis Polska Sp. z o.o.
Kanałowe płyty sprężone charakteryzują się możliwością przekrycia stropów o rozpiętości nieosiągalnej w przypadku tradycyjnie zbrojonego żelbetu.
Materiały Budowlane 4/2019, strona 37 (spis treści >>)
Solbet Kolbuszowa S.A. jest firmą, która postawiła na dywersyfikację rynków zbytu, a co za tym idzie rozwija produkcję w różnych kierunkach. Jednym z najważniejszych jest produkcja elementów stropowych takich jak Stropy GęstożebroweTeriva i Płyty kanałowe typu SPB 2002
Materiały Budowlane 4/2019, strona 34 (spis treści >>)
Strona 4 z 7