logo

e-ISSN 2449-951X
ISSN 0137-2971
Pierwotna wersja - elektroniczna
Pierwotna wersja językowa - angielska

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

max bolg

Max Bögl – spółka z czesko-niemieckiej Grupy BOGL a KRYSL, specjalizującej się w budowie dróg i autostrad oraz mostów, wykonawcy prac na odcinku C autostrady A2 w Polsce – realizuje międzynarodowy projekt w Chinach. Spółce Max Bögl zlecono wykonanie robót oraz pomoc techniczną i realizację własnej, opatentowanej przez firmę konstrukcji torowiska. Pierwsza część projektu zostanie zakończona jeszcze w 2011 roku, a w najbliższych miesiącach ruszą roboty związane z realizacją kolejnego etapu projektu.

Linia dużej prędkości na odcinku Pekin – Szanghaj jest największym tego typu przedsięwzięciem w skali świata. Trasa po zakończeniu będzie liczyła 1.318 km, w tym 16 km tuneli oraz gigantyczny most o konstrukcji stalowej. Dopuszczalna prędkość projektowa wynosi 350-380 km/godz. Przy realizacji trasy szybkiego ruchu zatrudnionych jest ponad 110.000 niemieckich i chińskich pracowników. Max Bögl – spółka matka firmy BOGL a KRYSL – jest dostawcą własnego, opatentowanego systemu konstrukcyjnego torowiska na odcinku Pekin – Szanghaj.

Budowa trasy szybkiego ruchu w Chinach jest ogromnym międzynarodowym przedsięwzięciem. Jego realizacja nie byłaby możliwa bez zaangażowania technologicznego i konstrukcyjnego zagranicznych firm. Doświadczenie rynkowe Max Bögl oraz posiadane przez spółkę technologie i narzędzia w pełni umożliwiają jej uczestnictwo w tym projekcie.

Do końca 2020 roku w Chinach powstanie sieć szybkich kolei o długości 32 tys. km, łącząca najbardziej znaczące ośrodki przemysłowe w kraju. Już w 2012 roku wybudowanych zostanie około 13 tys. km trasy. Na inwestycje w tym zakresie rząd chiński zamierza przeznaczyć kwotę niemal 298 mld dolarów. W budowie trasy szybkiego ruchu Chiny korzystają z doświadczeń innych krajów, zwłaszcza Japonii, Francji i Niemiec. Prace budowlane na odcinku Pekin – Szanghaj realizuje od 2008 roku Max Bogl, spółka matka BOGL a KRYSL. Firma odpowiada między innymi za budowę toru bezpodsypkowego typu CRT II.