logo

e-ISSN 2449-951X
ISSN 0137-2971
Pierwotna wersja - elektroniczna
Pierwotna wersja językowa - angielska

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

starbagKonsorcjum Strabag i Heilit+Woerner wybuduje czwarty odcinek drogi ekspresowej S8. Umowa na realizację kontraktu obejmująca prace drogowe od węzła Złoczew do węzła Sieradz Południe łącznie z jego budową podpisana została 5 stycznia 2012 roku w siedzibie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi. Prace drogowe na 19,6 km odcinku potrwają 27 miesięcy od dnia wejścia konsorcjum na teren budowy i będą kosztowały 683 mln zł brutto.


Kontrakt, którego realizacji podjęło się konsorcjum Strabag przewiduje budowę na terenie powiatu sieradzkiego pomiędzy Jeziorami a Dąbrówką, 19,6 km dwujezdniowej drogi krajowej o parametrach drogi ekspresowej, w technologii betonowej, przystosowanej do obciążenia wynoszącego 115 kN/oś. Harmonogram prac zawiera budowę 18 obiektów mostowych (mostów i wiaduktów drogowych, przejść dla zwierząt i kładki dla pieszych nad S8) oraz przepustów, z których część będzie pełniła rolę przejścia dla zwierząt małych i płazów.
Konsorcjum Strabag i Heilit+Woerner bazując na doświadczeniach współpracy m.in. przy zrealizowanej w 2011 roku budowie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, przeprowadzi szeroko zakrojone prace budowlane obejmujące m.in. budowę węzła drogowego „Sieradz Południe” wraz z przebudową istniejącej infrastruktury technicznej, w tym cieków naturalnych oraz urządzeń wodnych, linii elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych i sieci wodociągowych. Prace wykończeniowe obejmą też budowę MOP „Dąbrowa Wielka” wraz z infrastrukturą techniczną, urządzeń bezpieczeństwa ruchu, w tym barier ochronnych, oznakowania poziomego i pionowego, ogrodzenie drogi, zjazdów i przejazdów awaryjnych oraz budowę oświetlenia na węzłach i na części dróg poprzecznych, instalację elementów telematyki, stacji pogodowych i kamer przemysłowych.
Prace drogowe rozpoczną się po zakończeniu ratunkowych badań archeologicznych, jakie przewidziane są w harmonogramie budowy S8, od wycinki drzew pod nową drogę. Prace te zakończone zostaną do 15 marca, w związku z rozpoczęciem w tym czasie okresu lęgowego ptaków. W ramach kontraktu po zakończeniu głównych prac budowlanych przeprowadzone zostanie nasadzenie drzew i krzewów wzdłuż przebiegu trasy S8. W ramach działań proekologicznych przewidziano też budowę zbiorników retencyjnych, odtworzenie oczek wodnych (siedliska żab) oraz budowę ekranów akustycznych.

Nowym odcinkiem S8 wybudowanym przez konsorcjum Strabag, kierowcy pojadą w 2014 roku.