logo

e-ISSN 2449-951X
ISSN 0137-2971
Pierwotna wersja - elektroniczna
Pierwotna wersja językowa - angielska

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

inż. Klaudia Trzcińska
dr hab. inż. Anna Szymczak-Graczyk, prof. UPP, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Wydział Inżynierii Środowiska i Inżynierii Mechanicznej
ORCID: 0000-0002-1187-9087
dr inż. Barbara Ksit, Politechnika Poznańska, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu
ORCID: 0000-0001-6459-8783

Adres do korespondencji: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Zmiany klimatyczne, problemy środowiskowe, przeludnienie dużych i zurbanizowanych miast utrudniają życie społeczeństwom na każdym kontynencie. Zastąpienie tradycyjnych konstrukcji budowlanych takimi, które mogą unosić się na wodzie, może znaleźć zastosowanie w wielu krajach [1]. Budownictwo amfibijne staje się coraz bardziej powszechne [2]. Dom pływający nie jest posadowiony na stałe na fundamentach czy palach. 

Literatura
[1] Wang CM,Wang BT. Great Ideas Float on the Top. Large Floating Structures: Technological Advances. Springer, 2014, 1-36.
[2] Holcombe S. Applications and Huge Potential Demand for Amphibious Structures. Proceedings of the First International Conference on Amphibious Architecture, Design & Engineering, 2017, 138.
[3] Nillesen AL, Singelenberg J. Amphibious Housing in the Netherlands. Architecture and Urbanism on The Water. NAI, Rotterdam, 2011.
[4] Nakajima T, Umeyama M. A New Concept for the Safety of Low-lying LandAreas from Natural Disasters. Journal of Ocean Engineering and Marine Energy. 2015; 1: 19 – 29.
[5] Olthuis K, Keuning D. Float! Building onWater to Combat Urban Congestion and Climate Change. Frame, Amsterdam. 2011, 204 – 231.
[6] Ostrowska-Wawryniuk K, Piątek Ł. Lightweight Prefabricated Floating Buildings for Shallow InlandWaters. Design and Construction of The Floating Hotel Apartment in Poland. J. Water Land Dev. 2020; 44: 118 – 125.
[7] Szymczak-Graczyk A. Floating platformsmade of monolithic closed rectangular tanks. Bulletin of the PolishAcademy of Sciences: Technical Sciences. 2018; 2, 66, 209 – 219.
[8] Mazurkiewicz B. Porty jachtowe i mariny. Projektowanie. Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej. Gdańsk, 2010.
[9] Karczewski A, Piątek Ł. The Influence of the Cuboid Float’s Parameters on the Stability of a Floating Building. Polish Maritime Research. 2020; 27: 16 – 21.
[10] Szymczak-Graczyk A. Numerical Analysis of the Bottom Thickness of Closed Rectangular Tanks Used as Pontoons. Appl. Sci. 2020; 10, 8082.
[11] Kabaciński J. Stateczność i niezatapialność statku, WSM, Szczecin 1993.
[12] Trzcińska K. Analiza stateczności pontonu w zależności od konstrukcji budynku pływającego. Praca inżynierska, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, 2023.
[13] The Australian Standard Guidelines for Design of Marinas, AS 3962-2001, Sidney, 2001.
[14] Eurokod 1 PN-EN-1991-1-1 Oddziaływania na konstrukcje.
[15] PN-EN 14504:2009 Statki żeglugi śródlądowej. Przystanie pływające. Wymagania, badania.

Materiały Budowlane 2/2024, strona 86-88 (spis treści >>)