logo

ISSN 0137-2971, e-ISSN 2449-951X

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

Jeszcze tylko do 31 października 2013 r. producenci okien i drzwi moga zgłaszać chęć udziału w Branżowym Programie Promocji polskiej stolarki budowlanej za granicą. Na realizację trzeciej edycji przedsięwzięcia przeznaczono ok. 2,5 mln zł.

Branżowy Program Promocji (BPP) opracowany został przez Ministerstwo Gospodarki wspólnie z polskimi eksporterami okien i drzwi. Mon na celu wsparcie udziału przedsiębiorców w wydarzeniach promocyjnych oraz  propagowanie za granicą polskiej stolarki budowlanej. Realizatorem akcji jest Konsorcjum POLSKIE OKNA i DRZWI stworzone przez Związek Polskie Okna i Drzwi, ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. oraz firmę ELTAR.

Obecnie trwa nabór chętnych do udziału w trzeciej edycji BPP. Do tej pory, chęć uczestnictwa zadeklarowało ok 12 przedsiębiorstw, pozostali mają czas do 31 października 2013 r.

Do tej pory w ramach BPP, Konsorcjum Polskie Okna i Drzwi zrealizowało wspólne stoisko targowe m.in. w: Poznaniu (BUDMA), Monachium (BAU) i Brnie (IBF). Prezentowało się nich wiele firm, które gdyby nie udział w programie, nie miałyby szans na przyznanie im powierzchni targowej. W październiku tego roku polska misja obecna będzie w Mediolanie (MADE EXPO), a w listopadzie w Paryżu (BATIMAT).

Dotychczas w ramach Branżowego Programu Promocji zrealizowano m.in.: film reklamowy prezentujący osiągnięcia i perspektywy rozwoju polskiej stolarki okiennej i drzwiowej, ulotki reklamowe, obcojęzyczne newslettery oraz wyjazdy studyjne dla dziennikarzy.

***

Pierwszy nabór do BPP Eksportu „POLSKIE OKNA i DRZWI” ruszył 27 czerwca 2012 r. W ramach projektu systemowego MG pn. „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” (podziałania 6.5.1. POIG) Konsorcjum będzie promować branżę na rynku niemieckim, włoskim, francuskim, czeskim oraz szwedzkim. W programie uczestniczą m.in.: AiB, FAKRO, INVADO, M&S, OKNOPLAST oraz Wiśniowski.

07.10.2013 r.