W listopadzie tego roku zakończono, zainicjowany przez GDDKiA, projekt naukowo-badawczy pt. „Perspektywy i kierunki rozwoju konstrukcji oraz nowych rozwiązań materiałowo-technologicznych nawierzchni drogowych w aspekcie ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju”.
Celem tego projektu była analiza kierunków, w jakich będzie się rozwijała technologia budowy dróg w perspektywie 30 lat, ze szczególnym uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. Przy czym projekt uwzględniał zarówno kierunki rozwoju nowoczesnych materiałów i rozwiązań konstrukcyjnych nawierzchni dróg, jak i przewidywane potrzeby i wymagania ekologiczne w budownictwie drogowym.
„Wnioski z przedstawionego raportu końcowego pracy są niezwykle istotne i dotyczą całej branży drogowej w naszym kraju. Przewidują one kierunki, w których w najbliższych latach oraz w perspektywie 30 lat będzie podążało polskie drogownictwo” – czytamy w komunikacie GDDKiA.
Projekt ten zrealizował Zespół Technologii Materiałów i Nawierzchni Drogowych pod kierunkiem prof. dr hab. inż. Piotra Radziszewskiego z Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Pełna treść raportu zbiorczego z badań znajduje się na stronie www.gddkia.pl.
25.11.2014 r.