Kolor dachu a izolacja
Od kilku lat na polskim rynku budowlanym obserwujemy modę na ciemne kolory dachów. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, jaki wpływ na warunki panujące wewnątrz budynku ma kolor dachu i jak to przekłada się na nasze rachunki…
100 punktów za artykuły naukowe!
Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.
Od kilku lat na polskim rynku budowlanym obserwujemy modę na ciemne kolory dachów. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, jaki wpływ na warunki panujące wewnątrz budynku ma kolor dachu i jak to przekłada się na nasze rachunki…
Stowarzyszenie Plastics Europe w kwietniu br. zorganizowało w Warszawie. spotkanie dla dziennikarzy. Wzięlo w nim udzia przeszło 30 osób m. in. z Polski, Włoch, Hiszpanii, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Chorwacji, Holandii. Tematem spotkania były tworzywa sztuczne na stadionach Euro 2012. Uczestnicy spotkania mieli okazję wysłuchać interesujących wykładów oraz zwiedzić Stadion Narodowy w Warszawie, zaprojektowany przez konsorcjum JSK Architekci Sp. z o.o., gmp International GmbH, Schlaich Bergermann und Partner.
Trwa badanie, które wyłoni najbardziej popularne marki budowlane w Polsce, tytułując je BUDOWLANĄ MARKĄ ROKU 2012. Projekt realizowany jest wśród firm wykonawczych przez eksperta w dziedzinie analiz sektora budowlanego - Instytut ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku.
Nowe tynki elewacyjne jak mur z cegły, granitu lub piaskowca, czyli nowy system elewacyjny weber.therm DECOR.
Dobra wiadomość dla wszystkich, którzy poszukują estetycznej i oryginalnej elewacji dla swojego domu. W nowym sezonie Weber wprowadza na rynek system ociepleń weber.therm DECOR, w którym tynk dekoracyjny znakomicie imituje mur z cegły, granitu bądź piaskowca. Nowe rozwiązanie pozwala połączyć wizualny efekt klasycznej elegancji z zaletami nowoczesnej, cienko warstwowej masy wykończeniowej.
23 kwietnia br. odbędzie się konferencja pod hasłem „DZIEŃ ZIEMI oraz Wprowadzenie do DGNB” organizowana przez Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego (PLGBC) oraz firmę Knauf Insulation. Głównym celem spotkania będzie omówienie zagadnień związanych z rozwojem zrównoważonym w skali budynku , założenia urbanistycznego czy też całej aglomeracji miejskiej oraz różnych sposobów na ich certyfikację (LEED, BREEAM, DGNB).
Dulux na całym świecie zmienia się, by stworzyć silną, globalną markę w ramach jednej, spójnej idei – „Let’s Colour”. Przemiany obejmą także Polskę. To największy relaunch na rynku farb dekoracyjnych w naszym kraju.
Nawet najmniejsze zmiany w otoczeniu mogą mieć pozytywny wpływ na nasze nastawienie, nastrój oraz relacje z innymi. Dulux nawołuje do dodawania koloru do życia. Inspirując do zmian pragnie stać się ich prekursorem, w związku z tym rok 2012 jest dla marki czasem ogromnych przeobrażeń.
W 2012 roku marka Dulux wprowadziła w Polsce nową identyfikację wizualną. Zmiany objęły nie tylko logo, ale także całe portfolio produktów. Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów producent opracował unikatową architekturę produktową, odpowiadającą potrzebom konsumenckim oraz ułatwiającą odnalezienie poszukiwanej farby.