Jak podał PAP, Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA Port Gdynia w latach 2014-2016 planuje wydać łącznie ponad 737 mln zł na rozbudowę i modernizację infrastruktury portowej – nabrzeży, placów składowych i magazynów oraz dróg i kolei. Do połowy 2015 roku ma się zakończyć porządkowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego, na którym powstaną drogi, a ok. 30 ha zostanie przygotowanych pod przyszłe inwestycje. Na realizację tego projektu przewidziano 125,5 mln zł. Z kolei Nabrzeże Szwedzkie oraz układ drogowo-kolejowy we wschodniej części portu mają zostać przebudowane. W planach jest też ogłoszenie w niedługim czasie przetargów na przebudowę Terminalu Intermodalnego i Nabrzeża Rumuńskiego. Obie inwestycje, na które zaplanowano ok. 150 mln zł, mają być zakończone do połowy 2015 roku. Do najważniejszych inwestycji należy też budowa tzw. obrotnicy, która umożliwi dłuższym jednostkom wpływanie do portu, oraz pogłębienie akwenów portowych do 15,5 m (obecnie mają one 13,5 m głębokości). Koszt budowy obrotnicy oszacowano na ok. 110 mln zł, a pogłębienie toru podejściowego i akwenów na ok. 310 mln zł.
19.02.2014 r.
100 punktów za artykuły naukowe!
Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.