Mosty zintegrowane są interesującą alternatywą dla innych typów obiektów inżynierskich. W wielu krajach opracowano zalecenia dotyczące ich projektowania i warunki stosowania, ale są one bardzo rozbieżne (tabela 1). Ograniczenia nie zawsze są przestrzegane i w efekcie buduje się obiekty integralne o wiele dłuższe, niż dopuszczają przepisy. Przykładowo w stanie Tennessee (USA) wybudowano most zespolony z prefabrykowanymi dźwigarami betonowymi długości 358,4 m, w stanie Kolorado (USA) z betonu „in situ” długości 290,4moraz zespolony stalowo-betonowy długości 318,4 m. W przepisach nie ma ograniczeń dotyczących budowy obiektów zintegrowanych w zależności od klasy drogi.
100 punktów za artykuły naukowe!
Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.