
Przeprawa przez Wartę składa się z czterech obiektów inżynierskich łącznej długości ponad 1,5 km. Zgodnie z projektem, opracowanym przez Transprojekt Gdański Sp. z o.o., będą to wieloprzęsłowe skrzynkowe dwujezdniowe estakady z betonu sprężonego o rozpiętości przęseł 60 m oraz most belkowy z betonu sprężonego typu extra-dosed. sprężonego typu extra-dosed. Wykonanie robót powierzono konsorcjum firm: Hydrobudowa-6 S.A.; PPRM S.A.; WPRD S.A. Technologię budowy opracowano we współpracy z firmą Freyssinet Polska Sp. z o.o., która bazując na polskich (nasuwanie najcięższych – 13 000 t estakad we Wrocławiu nad ul. Strzegomską oraz najdłuższych – 600 m długości, estakad w Warszawie na węźle Czerniakowska Trasy Siekierkowskiej) i międzynarodowych doświadczeniach, zaproponowała nasuwanie podłużne.