logo

e-ISSN 2449-951X
ISSN 0137-2971
Pierwotna wersja - elektroniczna
Pierwotna wersja językowa - angielska

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.


Image
Przeprawa przez Wartę składa się z czterech obiektów inżynierskich łącznej długości ponad 1,5 km. Zgodnie z projektem, opracowanym przez Transprojekt Gdański Sp. z o.o., będą to wieloprzęsłowe skrzynkowe dwujezdniowe estakady z betonu sprężonego o rozpiętości przęseł 60 m oraz most belkowy z betonu sprężonego typu extra-dosed. sprężonego typu extra-dosed. Wykonanie robót powierzono konsorcjum firm: Hydrobudowa-6 S.A.; PPRM S.A.; WPRD S.A. Technologię budowy opracowano we współpracy z firmą Freyssinet Polska Sp. z o.o., która bazując na polskich (nasuwanie najcięższych – 13 000 t estakad we Wrocławiu nad ul. Strzegomską oraz najdłuższych – 600 m długości, estakad w Warszawie na węźle Czerniakowska Trasy Siekierkowskiej) i międzynarodowych doświadczeniach, zaproponowała nasuwanie podłużne.