logo

e-ISSN 2449-951X
ISSN 0137-2971
Pierwotna wersja - elektroniczna
Pierwotna wersja językowa - angielska

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

Silna pozycja firmy TITAN Polska

TITANPolskaSp. zo.o. została założona we współpracy z niemiecką firmą Friedr. Ischebeck GmbH i zarejestrowana w kwietniu 2002 r. Jest to wyjątkowa firma ze względu na charakter i filozofię działania. Współtworzy ogólnoświatową grupę partnerskich firm, zajmujących się wdrażaniem zaawansowanych technologii dla budownictwa i oferujących rozwiązania z dziedziny geotechniki, specjalistyczne systemy deskowań oraz systemy szalunków wykopowych.

Zasady stosowania skali ocen punktowych podczas kontroli drogowych obiektów inżynierskich

Ustawa o drogach publicznych w art. 20 pkt 10 stanowi, że do zadań zarządcy drogi należy w szczególności przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich oraz przepraw promowych, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na podstawie delegacji art. 10 ust. 12 ustawy o drogach publicznych Minister Infrastruktury wydał rozporządzenie z 16 lutego 2005 r. w sprawie sposobu numeracji i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom (Dz.U. z 2005 r. nr 67, poz. 582)

Inwestycje na drogach krajowych

Od 16 listopada 2007 r. do 6 kwietnia 2009 r. podpisano umowy na budowę ponad 760 km dróg krajowych, w tym na ponad 400 km autostrad oraz 360 km dróg ekspresowych, obwodnic i dużych przebudów dróg. Ok. 60 km autostrad będzie realizowanych w systemie tradycyjnym (m.in. budowa Autostradowej Obwodnicy Wrocławia A8, A1Maciejów – Sośnica) oraz 350 km w systemie Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (m.in. A1 Stryków – Pyrzowice).

Usprawniamy i przyspieszamy realizację inwestycji drogowych

Od prawie roku pełnię obowiązki Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Powierzył mi je 12 maja 2008 r. Premier Donald Tusk. Od tego czasu wiele udało się zmienić. Analiza, jaką przeprowadziła GDDKiA w 2008 r., pokazała, co należy zrobić, by przyspieszyć i udrożnić proces realizacji inwestycji liniowych. Problemy, z którymi borykali się moi poprzednicy, w większości zostały rozwiązane. Przeprowadziliśmy reorganizację i decentralizację instytucji, urealniliśmy plany inwestycyjne. Zostały wprowadzone istotne zmiany w prawie. Dzięki nowym przepisom dotyczącym ochrony środowiska, przygotowanym przez Ministerstwo Środowiska, inwestycje drogowe będą spełniały wymagania UE w tym zakresie.