logo

e-ISSN 2449-951X
ISSN 0137-2971
Pierwotna wersja - elektroniczna
Pierwotna wersja językowa - angielska

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

Rusztowania przejezdne Layher

Wcelu zapewnienia maksymalnej wydajności na dużej wysokości firma Layher opracowała rusztowania przejezdne, które spełniają wymagania bezpieczeństwa i jakości, a nawet je przewyższają. Gwarantują one ekonomiczną pracę na każdej wysokości, na zewnątrz i wewnątrz obiektów. Zalety rusztowań przejezdnych Layher to: swoboda stosowania dzięki dojrzałej myśli technicznej; dużo miejsca do składowania narzędzi i materiału; swoboda ruchu; stabilność gwarantująca bezpieczną pracę na dużej wysokości.

Metody oceny przebiegu karbonatyzacji betonu

Karbonatyzacja to zespół przemian fizykochemicznych betonu pod wpływem długotrwałego oddziaływania dwutlenku węgla, który jest stale obecny w powietrzu atmosferycznym, a także w atmosferze wewnętrznej obiektów budowlanych. W atmosferze objętościowa zawartość CO2 wynosi ok. 0,03%, ale w rejonach przemysłowych bądź w ciągach komunikacyjnych może wynosić 0,3%, a lokalnie nawet więcej. Tak więc w betonie nieosłoniętym powierzchniowo proces karbonatyzacji może następować w sposób ciągły.

Betony i zaprawy samonaprawialne - krok ku inteligentnym materiałom naprawczym

Naprawa konstrukcji, czyli przywrócenie jej wyjściowego lub wymaganego projektem stanu użytkowania jest często trudna technicznie i kosztowna. Jednym z głównych zadań współczesnej inżynierii materiałów budowlanych jest więc opracowanie materiałów konstrukcyjnych o większej trwałości, których stosowanie zmniejsza częstotliwość niezbędnych napraw. Drugim wyzwaniem jest natomiast poszukiwanie rozwiązań materiałowo-technologicznych, które stanowiłyby ułatwienie procesu naprawczego.