100 punktów za artykuły naukowe!
Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.
Legendarna jakość, bezpieczeństwo i możliwości.. [reklama]
AARSLEFF [reklama]
Twoja wizja Nasza technologia [reklama]
Zawodowo obniżam Twoje wydatki [reklama]
Realizacja programu budowy dróg i autostrad w ocenie wykonawców
Polska stała się wielkim placem budowy, na który z wszystkich stron zmierzają firmy wykonawstwa budowlanego, by uczestniczyć w przetargach na roboty związane z programem inwestycyjnym Euro 2012. Przyjęty przez poprzednią koalicję w 2007 r. program budowy dróg i autostrad, ze względu na kampanię wyborczą, już od początku budził wątpliwości co do możliwości realizacji. Aby można było go realizować, bardzo istotnych zmian wymagało oprzyrządowanie prawne w zakresie Prawa budowlanego, Prawa zamówień publicznych, Prawa ochrony środowiska, zapewnienia finansowania itd.
Program budowy dróg i autostrad w Polsce jest nierealny
Program budowy dróg i autostrad opracowany został jeszcze przez poprzedni rząd i przyjęty z całym dobrodziejstwem przez obecny. Od początku uznawaliśmy ten program za nierealny z wielu powodów, a przede wszystkim ze względów organizacyjnych oraz finansowych. Mówiliśmy o tym w 2008 r. i mówimy obecnie. Założenie, że głównym źródłem finansowania budowy dróg i autostrad będą środki z UE, jest błędne. Mogą one bowiem stanowić nie więcej niż 1/3 środków niezbędnych do wykonania całego programu. Tak więc pieniędzy na budowę dróg należy szukać przede wszystkim w Polsce i to nie tylko przez emisje kolejnych obligacji, lecz z większym zaangażowaniem środków pochodzących z budżetu państwa.
Nie ma zagrożenia w wydatkowaniu funduszy unijnych w projektach wdrażanych przez CUPT
Krystyna Wiśniewska: Kiedy powstało Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) i jakie są główne zadania tej jednostki?
Anna Siejda: Minister infrastruktury, kierując się doświadczeniami z wdrażania projektów transportowych współfinansowanych ze środków UE w latach 2004 – 2006, postanowił powołać odrębną jednostkę, czyli nie w strukturze ministerstwa, której głównym zadaniem jest realizacja trzech priorytetów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na lata 2007 – 2013. Są to: Priorytet VI – Drogowa i lotnicza sieć TEN-T; Priorytet VII – Transport przyjazny środowisku i Priorytet VIII – Bezpieczeństwo transportu i Krajowe sieci transportowe.
Anna Siejda: Minister infrastruktury, kierując się doświadczeniami z wdrażania projektów transportowych współfinansowanych ze środków UE w latach 2004 – 2006, postanowił powołać odrębną jednostkę, czyli nie w strukturze ministerstwa, której głównym zadaniem jest realizacja trzech priorytetów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na lata 2007 – 2013. Są to: Priorytet VI – Drogowa i lotnicza sieć TEN-T; Priorytet VII – Transport przyjazny środowisku i Priorytet VIII – Bezpieczeństwo transportu i Krajowe sieci transportowe.