100 punktów za artykuły naukowe!
Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.
Nowy most we Wrocławiu
20 maja 2008 r., czyli ponad rok od wydania pozwolenia na budowę oraz kilku oprotestowanych i odwołanych przetargach Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę z konsorcjum MostostalWarszawa/Acciona Infraestructuras na budowę mostu przez Odrę w ciągu Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Zamawiający bardzo wysoko postawił poprzeczkę w sprawie dotrzymania terminu, określając niezwykle krótki czas realizacji przedsięwzięcia na 30 miesięcy. Sporządzenie projektu wykonawczego i jego realizacja wymaga solidnej organizacji, a także stuprocentowego zaangażowania potencjału projektowego. Będzie to więc bez wątpienia najbardziej skomplikowana, praco- i czasochłonna część Autostradowej Obwodnicy WrocławiaBudowa przeprawy przez Wisłę w Puławach
Do końca 2008 r., a w przypadku projektów intermodalnych do końca kwietnia 2009 r., powinna zakończyć się realizacja oraz finansowe rozliczenie inwestycji w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport (SPOT) na lata 2004 – 2006, który jest jednym z siedmiu programów operacyjnych współfinansowanych w tymokresie z funduszy Unii Europejskiej.W przypadku SPOT jest to Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego (EFRR).Współfinansowanie obejmuje maksymalnie do 75% kosztów kwalifikowanych poszczególnych projektów, a pozostała część jest pokrywana ze środków krajowych (publicznych i prywatnych). Instytucją Zarządzającą SPOT jest Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, a Instytucją Pośredniczącą –Ministerstwo Infrastruktury.W związku z tym, że Polska po raz pierwszy w historii będzie rozliczała pomoc otrzymaną z funduszy strukturalnych UE, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego prowadzi kampanię infromacyjną SPOT, aby pokazać, jak wykorzystano powierzone środki finansowe oraz jak zrealizowane inwestycje wpłynęły na poprawę i rozwój infrastruktury transportowej Polski.Udział Hünnebeck Polska w budowie dróg i mostów
Firma Hünnebeck Polska uczestniczy w procesie budowania sieci drogowej w Polsce, dostarczając niezbędny sprzęt deskowaniowy i rusztowaniowy do realizacji przyczółków mostowych, podpór pośrednich, ustrojów nośnych i kap chodnikowych. Ma już bogate doświadczenie w tej dziedzinie.
Sprzęt Hünnebeck Polska wykorzystywano przy budowie:
• 6 wiaduktów w ciągu autostrady A2 Konin-Koło;
• 3 wiaduktów oraz 3 przejść podziemnych na obwodnicy Międzyrzecza;
• 2 wiaduktów na obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego;
• 2 wiaduktów na DK10 na obwodnicy Kobylanki k. Szczecina;
• 2 wiaduktów na obwodnicy Śremu;
• wiaduktu w Łodzi;
• 4 wiaduktów w Katowicach;
• 2 mostów w Nowej Rudzie.
O budowie, wzmacnianiu i przebudowie mostów
Tradycyjnie w czerwcu (3 – 4.06.2008) odbyło się w Rosnówku k. Poznania seminarium „Współczesne metody budowy, wzmacniania i przebudowy mostów”, zorganizowane przez Instytut Inżynierii Lądowej Politechniki Poznańskiej i Oddział Wielkopolski Związku Mostowców Rzeczpospolitej Polskiej. Spotkania te od lat cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem środowiska inżynierskiego. Umożliwiają podsumowanie dotychczasowych osiągnięć w budownictwie mostowym i zaprezentowanie nowatorskich technologii, a także stanowią platformę wymiany profesjonalnych informacji, umożliwiających nawiązania kontaktów z potencjalnymi partnerami. W tegorocznym, XVIII spotkaniu udział wzięło ponad 200 osób, a wśród nich m.in.: przedstawiciele administracji samorządowej; firm wykonawczych; producentów i dystrybutorów i wyrobów budowlanych; ośrodków naukowo- badawczych.Szybsze budowanie mostów
Realizacji współczesnych obiektów mostowych w wielu przypadkach towarzyszy napięty harmonogram robót, dlatego też pojawiają się elementy automatyzacji, z jednoczesnym zachowaniem wysokiego poziomu bezpieczeństwa podczas wykonywanych prac.W przypadku budowy obiektów mostowych jest kilka takich sposobów wznoszenia.W odniesieniu do żelbetowych ustrojów nośnych, zazwyczaj sprężanych, stosowana jest metoda nasuwania podłużnego oraz metoda przejazdu. W przypadku konstrukcji zespolonych można wykorzystywać deskowanie przejezdne lub metodę nasuwania podłużnego przy założeniu, że konstrukcja stalowa będzie nasuwana razem z płytą pomostu.AUTOSTRADA - POLSKA 2008
Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA – POLSKA to największa i najbardziej ceniona w Europie Środkowowschodniej impreza branży drogowo-mostowej, w której udział bierze większość firm związanych z budową dróg i autostrad, inżynierią ruchu oraz bezpieczeństwem drogowym. Targi te od lat są bardzo dobrze postrzegane i oceniane przez wystawców i z roku na rok cieszą się coraz większym zainteresowaniem.
14 – 16 maja br. odbyły się w Kielcach XIV Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA, zorganizowane przez Targi Kieleckie, pod patronatem Ministerstwa Infrastruktury, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa, Krajowej Izby Gospodarczej oraz Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa. Towarzyszyły im IV Międzynarodowe Targi Infrastruktury TRAFFIC-EXPO, XMiędzynarodowe TargiMaszyn Budowlanych i Pojazdów Specjalistycznych MASZBUD oraz II Targi Technologia i Infrastruktura Lotnisk TIL. W uroczystym otwarciu targów udział wzięli m.in.: Minister Infrastruktury Cezary Grabarczyk, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury ZbigniewRapciak,GeneralnyDyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Lech Witecki, Dyrektor Instytutu Badawczego Dróg i Mostów LeszekRafalski, parlamentarzyści,władzemiasta i regionu.