mgr inż. Albert Grajek, BETARD, Oddział Kielce 2
mgr inż. Krzysztof Zychowicz, BETARD, Oddział Kielce 2
Adres do korespondencji: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Na przestrzeni lat w Polsce nastąpił znaczny rozwój sieci dróg i autostrad. Powstają coraz bardziej innowacyjne obiekty inżynierskie, które różnią się jedynie rodzajem powłoki zabezpieczającej i kolorem. Porównując rozwiązania funkcjonalne winnych krajach europejskich, takich jak Niemcy bądź Francja, można dostrzec proste konstrukcje o urozmaiconej strukturze powierzchni.
Literatura
[1] Kuniczuk K, Wcisło A. Beton architektoniczny w budownictwie mostowym.
[2] Szruba M. Beton – nowoczesność, funkcjonalność, estetyka. Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne. 2018.
[3] Adamczewski G, Woyciechowski PW. Prefabrykacja – jakość, trwałość, różnorodność. Zeszyt 1. Stowarzyszenie Producentów Betonu, Warszawa 2014.
[4] Zychowicz K. Beton Architektoniczny BA2 w prefabrykatach drogowo-mostowych, 2023.
[5] Betonowe Mosty Drogowe, Nakładem Polskich Fabryk Portland-Cementu, Warszawa 1930.
[6] Prefabrykacja w Mostownictwie, prof. dr hab. inż. Jan Biliszczuk, dr inż. Jerzy Onysyk 2016 r. Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne.
[7] Prefabrykaty w Budownictwie, Marian Kowacki, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne, 2017.
Materiały Budowlane 7/2024, strona 108-109 (spis treści >>)