100 punktów za artykuły naukowe!
Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.
Budowa autostrady A1 na terenie województwa śląskiego
"Autostrada A1 na całym odcinku w województwie śląskim (166,8 km długości) ma osiem prawomocnych decyzji lokalizacyjnych. Jej budowa zostanie ukończona w 2010 r." - poinformował Minister Transportu Jerzy Polaczek. Obecnie trwają prace związane z wykupem gruntów, który ma zostać zakończony do końca 2007r.Jak wystawcy oceniają targi AUTOSTRADA-POLSKA
Stanisława Grzelska, wiceprezes zarządu ViaCon Polska Sp. z o.o.
Uczestniczymy w targach AUTOSTRADA-POLSKA od 1997 r., gdyż to jedna z większych w Europie imprez branży drogowo-mostowej, a właśnie dla tego sektora budownictwa skierowana jest oferta naszej firmy: geosyntetyki, rury i konstrukcje z blach falistych i tworzyw sztucznych.
Jak budować drogi betonowe...
Tradycyjnie, podczas targów „Autostrada - Polska” w Kielcach, odbywa się seminarium promujące drogi betonowe, organizowane przez Stowarzyszenie Producentów Cementu. W tym roku w pięciu referatach omówiono trwałość i bezpieczeństwo dróg betonowych oraz ich popularność w Europie i Polsce z kilkoma przykładami zrealizowanych odcinków autostrad, dróg powiatowych i gminnych.
Największe w Europie Targi Budownictwa Drogowego
Tradycyjnie w maju (16 - 18.05.2007 r.) odbyły się w Kielcach XIII Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA 2007, zorganizowane przez Targi Kielce, pod patronatem Prezesa Rady Ministrów RP Jarosława Kaczyńskiego, Ministra Transportu Jerzego Polaczka, Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa, Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W uroczystym otwarciu targów wzięli udział m.in. Wicepremier RP Przemysław Gosiewski, Minister Transportu Jerzy Polaczek, a także przedstawiciele ambasady Republiki Czeskiej, Królestwa Belgii, parlamentarzyści, władze miasta i regionu.Geosyntetyki w budownictwie inżynierskim
W budownictwie inżynierskim powszechnie stosowane są geowłókniny, geotkaniny, np. firmy BONAR TF, oraz geosiatki i geomaty, np. firmy TENAX International B.V., których dystrybutorem na rynku polskim jest firma ViaCon Polska. Wśród geowłóknin firmy BONAR TF wyróżnia się trzy typy:• NW – włókniny igłowane i dodatkowo zgrzewane, dzięki czemu mają wytrzymałość na rozciąganie do ok. 45 kN/m; barwy białej;
• SNW – włókniny igłowane, o gramaturze ok. 800 g/m2; barwy białej;
• VNW – różnobarwne włókniny igłowane, o gramaturze ok. 1800 g/m2.
System Ischebeck TITAN skuteczny sposób zabezpieczania głębokich wykopów drogowych
Liczba awarii skarp drogowych, spowodowanych procesami przypowierzchniowymi i osuwiskami, pokazuje, że problem właściwego zabezpieczenia skarp wykopów jest niedoceniany. Większość przypadków awaryjnych dotyczy tras nowo powstałych na skarpach o nachyleniu ok. 35° i średniej wysokości ~ 6 m. Brak świadomości poprawnego traktowania tego typu obiektów inżynierskich staje się niestety wyraźny. Coraz częściej pojawiają się śmiałe wizje projektantów, w których skarpy drogowe mają wysokość 17 – 20 m i nachylenie do 90°.Wzmacnianie mostów wstępnie sprężonymi taśmami kompozytowymi
Pierwsze zastosowania cięgien z polimerów zbrojonych włóknami (w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia) ograniczały się do sprężania konstrukcji kablami zewnętrznymi lub do podwieszania przęseł. Problematyczne okazało się kotwienie materiałów kompozytowych, ich niska wytrzymałość w kierunku prostopadłym do włókien oraz znikoma zdolność przenoszenia momentów zginających.Strona 1 z 3
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- 3
- Następny artykuł
- koniec