logo

e-ISSN 2449-951X
ISSN 0137-2971
Pierwotna wersja - elektroniczna
Pierwotna wersja językowa - angielska

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

Jubileusz 70-lecia urodzin prof. zw. dr. hab. inż. Kazimierza Flagi

Podczas Konferencji Naukowo-Technicznej Zespolone Konstrukcje Mostowe uczczona została działalność naukowa i zawodowa prof. zw. dr. hab. inż. Kazimierza Flagi z okazji Jubileuszu 70-lecia Jego urodzin. Uroczysta Sesja Jubileuszowa odbyła się 13.05.2009 r. w Sali Głównej Opery Krakowskiej w Krakowie. Uroczystość zgromadziła liczne grono współpracowników, przyjaciół i osób bliskich Jubilatowi nie tylko z całej Polski, ale także z zagranicy. Laudację Jubilata zainicjował prof. Wojciech Radomski z Politechniki Warszawskiej.

XV jubileuszowe Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA

W pierwszej połowie maja br. (12 – 15.05.2009 r.) w Centrum Wystawienniczym w Kielcach odbyła się największa w Polsce wystawa budownictwa infrastrukturalnego – XV jubileuszowe Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA – POLSKA, zorganizowane pod patronatem Ministra Infrastruktury, którym towarzyszyły V Międzynarodowe Targi Infrastruktury TRAFFIC-EXPO, XI Międzynarodowe Targi Maszyn Budowlanych i Pojazdów Specjalistycznych MASZBUD oraz III Targi Technologia i Infrastruktura Lotnisk TIL.

Ścieżki rowerowe i nawierzchnie parkingowe wykonywane z użyciem żywic syntetycznych

Właściwości żywic syntetycznych pozwalają na ich bardzo szerokie zastosowanie nie tylko do wykonywania posadzek przemysłowych, ale także warstwy użytkowej, np. ścieżek rowerowych, chodników, parkingów czy garaży. Technologia wykonania warstwy użytkowej (a więc i dobór materiałów) musi być poprzedzona analizą oddziałujących na nią obciążeń oraz oczekiwań inwestora. Wymaga ona stosowania systemowych, sprawdzonych rozwiązań w celu zapewnienia gotowej konstrukcji odpowiednich właściwości użytkowych.

Stal zbrojeniowa B500SP ze znakiem EPSTAL - zakotwienie strzemion

Od kilku lat krajowi producenci stali zbrojeniowej w ramach klasy A-IIIN oferują stal B500SP ze znakiem EPSTAL, która zgodnie z Eurokodem 2 spełnia wymagania klasy C (stal o dużej ciągliwości). Stanowi ona alternatywę dla innych gatunków klasy A-IIIN o małej lub średniej ciągliwości (klasa A lub B) i jest dostępna praktycznie w jednakowej cenie. Nic więc dziwnego, że projektanci coraz częściej decydują się na zastosowanie w konstrukcjach betonowych stali B500SP ze znakiem EPSTAL. W2007 r. na Wydziale Budownictwa Politechniki Śląskiej wykonano na zlecenie CPJS badania belek żelbetowych na ścinanie.

PREFABRYKOWANY PARKING WIELOPOZIOMOWY jako obiekt towarzyszący budownictwu między innymi drogowo-mos

Infrastruktura drogowo-mostowa to nie tylko komfortowa jezdnia oraz bezkolizyjne skrzyżowanie. To również wiele obiektów towarzyszących, a w tym tak potrzebne budowle jak wielopoziomowe parkingi budowane zarówno w centrach miast, jak i na drogach dojazdowych do aglomeracji, przy dworcach kolejowych czy też centrach handlowych lub obiektach sportowych. Przykład nowoczesnego rozwiązania parkingu z wykorzystaniem elementów strunobetonowych pozwalających kształtować niemalże dowolnie wewnętrzną powierzchnię obiektu stanowi siedmio kondygnacyjny parking z przeznaczeniem dla 1483 samochodów oddawany obecnie do użytkowania w Kielcach.

PREFABRYKATY do wykonywania infrastruktury drogowej

Spółka FABET Kielce to dzisiaj jeden z największych zakładów produkcji prefabrykowanych elementów betonowych łączący z powodzeniem 35-letnie doświadczenie z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi stosowanymi obecnie w budownictwie. Zakład zlokalizowany jest na działce o powierzchni 10 ha i dysponuje halami produkcyjnymi o łącznej powierzchni przekraczającej 15 tys. m2. Hale podzielone są na poszczególne nawy, w których pracują po dwie suwnice o udźwigu do 20 ton każda, dzięki czemu zakład może produkować elementy o dużych gabarytach i masie przekraczającej 40 ton.